Halkla İlişkilerin Tanımı ve Terimleri

DEĞİŞİK KİŞİLİKLERE SAHİP MÜŞTERİLERE KARŞI GÖSTERİLMESİ GEREKEN DAVRANIŞLAR

Halkla İlişkilerin Tanımı ve Terimleri
Emlak Danışmanlık Hizmetleri

İşletmede  çalışanlar, değişik kişiliklere sahip müşterilerle karşılaşırlar. Nazik ve anlayışlı müşteriler yanında  öfkeli, kaba, görgüsüz müşteri tipiyle karşılaşabilirler. Farklı müşteri tipine göre gösterilecek  davranışlarda farklıdır. Çalışanlar müşterilerin kişiliklerini  anlamalı ve ilişkilerinde  kişiliklerine  uygun şekilde davranmayı bilmelidir. Şüpheci müşteri insanların  bencil ve çıkarcı olduklarını menfaatleri için kendisine zarar vermeye çalıştıklarını ve aldatılacağını düşünür. 

Halkla İlişkilerin Tanımı ve Terimleri

Dalgın ve unutkan müşterilere önemli konuları hatırlatmak onları memnun edebilir. Örneğin oturdukları yerden kalktıklarında bir şey unutup unutmadıklarını  hatırlatmak  yerinde  olur.İyimser müşteri her şeyin iyi  tarafını  görür, hoşgörülüdür. Küçük sorunları kendine dert etmez. Bu tip müşterilere hizmet etmek çok kolay ve rahattır. Bu müşterilerin iyi niyetinden yararlanarak hizmetin kalitesini düşürmemek gerekir.Kötümser müşteri her şeyin kötü tarafını görür, her şeyde bir kusur bulur. Bu tip müşterileri memnun etmek oldukça zordur, çok gayret gösterilmeli, işletmeci  sabırlı olmalıdır. Titiz müşteri her şeyin en iyisini ister. En küçük kusurları affetmez. İyi hizmeti takdir eder. Titiz müşteriyi tatmin etmek kolay değildir.  Mümkünse uzman ve yetenekli çalışanlar hizmet vermelidir.

İnatçı müşteri isteğinin mutlaka  yerine getirilmesini ister.   Örneğin: Satın alacağı evin fiyatını  indirmekte çok ısrar eder. Çalışanlar çok sabırlı ve anlayışlı olmalıdırlar.Sinirli müşteri, en  küçük bir aksaklık veya hata karşısında isteklerinin yerine getirilmemesi durumunda  hemen sinirlenir,  bağırıp çağırıp tartışabilir. Bu tür davranışları istemeden yaparlar. Yaptıklarından dolayı daha sonra pişman olurlar. Bu tip müşterilerle tartışmaya girilmemeli onları sinirlendirecek davranışlardan kaçınılmalıdır. Sinirlenen müşteri karşısında görevliler  sakin olmalıdır. ‘Öfkeyle kalkan zararla oturur.’ Atasözünü  unutmamalı soğukkanlı davranmalıdırlar. Çalışanlar değişik özellikleri açıklanan müşteri tiplerinin  özelliklerine göre davranmalıdır, onlara  anlayış ve saygı göstermelidir. Müşterilerin davranışları ters gelse bile  görevliler sevgi ve saygı göstermeye, güler yüzlü olmaya devam etmelidir.

1 İki Yönlü İlişki Kurmak  Daha önce incelendiği gibi Halkla İlişkiler, reklamcılık ve propagandadan farklı olarak iki yönlü ilişkiyi gerekli kılar Bir yandan bilinçli bir halkla ilişkiler kampanyası ile kamuoyuna gerekli ve yeterli bilgiler sunarak onun ilgi ve desteği kazanılırken, öte yandan halkın işletmelerden beklentileri, istek ve tepkileri anlaşılmaya çalışılmalıdır 2 Doğru Bilgi Vermek  Halkla İlişkilerini her aşamasında dürüst davranmak, araştırma ve değerlendirmede, mesajların ve programların hazırlanmasında, plânların uygulanmasında dürüstlükten ayrılmamak, çalışmalar başarı oranını arttırır Kamuoyunun inanç ve desteğinin kazanılması halka doğru bilgi vermekle olasıdır Halkla İlişkiler sanatında yalnız gerçeğin yeri vardır, gerçek olan duyurulur ve tanıtılır

 

Bu içerik 183 kez okundu.
Halkla İlişkilerin Tanımı ve Terimleri
Sahibinebak.com
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİRX
TAPUYLA İLGİLİ BAZI TERİMLER  RESMİ İŞLEMLER
TAPUYLA İLGİLİ BAZI TERİMLER RESMİ İŞLEMLER
Ev veya Oda Metrekare Hesaplama Nasıl Yapılır?
Ev veya Oda Metrekare Hesaplama Nasıl Yapılır?