Vallaki Arama Motoru
Vallaki Arama Motoru

Halkla İlişkilerin Amacı ve İlkeleri

3 İnandırıcılık Sosyologlar, toplumlara iş yaptırmak için üç yol olduğundan söz ederler Zor kullanmak, para harcamak ve inandırmak Zor kullanmak, kullanılan zorluğun ağırlığına göre, zamanla her türlü direnci

Halkla İlişkilerin Amacı ve İlkeleri

kırabilecek bir yoldur Ancak, kullanılan baskı ortadan kalktıktan sonra her şey eski haline dönüşeceğine göre, zora baş vurmanın uzun vadede yararlı olacağını düşünmek mümkün değildir Para içinde aynı şey söylenebilir Paranın açamayacağı kapı olmayacağı görüşü ancak para yettiği sürece doğru olabilir Para bittiği zaman, yaptırılan işler duracağı gibi, bozulan moral değerlerini tamir etmekte imkansızlaşacak yani ortaya çıkan zararlar önceki faydaları silip süpürecek kadar büyük olacaktır Öyleyse uzun vadede en yararlı çare inandırma, ikna etme yoludur İnandırıcılık ilkesi halkla ilişkilerin en zor çalışmasıdır Başkalarını etkilemek, görüşlerini değiştirmek büyük bir ikna yeteneği gerektirir Büyük ve ünlü bir firmanın topluma ilettiği mesajların inandırıcılığı , tanınmamış bir firmanın mesajlarına göre her zaman daha güçlüdür Bir mesajın inandırıcı olması için verilen bilgi ile elde edilen sonucun birbirine uyması gerekir

4 Sabırlı Çalışmak Halkla ilişkiler devamlı olan ve sabırla çalışma isteyen bir eylemdir Çünkü birkaç günde saygı , sevgi ve nüfuz kazanılmaz Güven ve dostluk zaman içinde gerçekleşir Dostluk; karşılıklı tanışma, yardımlaşma ve uzun süren bir arkadaşlık sonunda kazanılır Sağlam dostluğun kazanılması nasıl zamana bağlı ise, iyi bir Halkla İlişkilerin kurulabilmesi de zaman ve sabırlı çalışmaya bağlıdır Halkla İlişkiler plânlı ve programlı bir çalışmadır Kamuoyunda etkinlik yaratmak kolay bir iş değildirÖnce geniş boyutlu araştırma gerektirir Toplumun tutum ve davranışları , alışkanlık ve gelenekleri, nelerden hoşlanıp hoşlanmadığı öncelikle araştırılmalıdır Bir başka anlatımla Halkla İlişkiler, sonuçları uzun dönemde alınan bir çabadır ve sabırlı bir bekleyiş ister

Halkla İlişkilerin Amacı ve İlkeleri5 Yaygın Sorumluluk  Halkla ilişkiler çalışması işletmede sadece Halkla ilişkiler Bölümünün ya da işletmede görev alan bir iki Halkla ilişkiler Uzmanının yapacağı çalışma değildir Genel bir tanımla Halkla İlişkiler, sorumluluğu işletmenin Genel Müdüründen tabanda çalışan işçisine kadar herkesin omuzundadır Telefondaki santral memurundan, kapıdaki danışman ve bekçiye, veznedeki görevliden işçiye kadar tüm yönetici ve iş gören kesimi Halkla İlişkiler konusunda kendisini sorumlu hissetmelidir Bunun sağlanması için Herkes kendi kapısının önünü süpürünce şehir temiz olur sözü gereğince hareket edilmelidir

Halkla İlişkilerin Amacı ve İlkeleri
Arama Motoru
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİRX
Emlakçılık belgesi alma şartları!
Emlakçılık belgesi alma şartları!
Kira Gelirlerinde Gerçek Gider Yönteminde İndirilecek Giderler Nelerdir?
Kira Gelirlerinde Gerçek Gider Yönteminde İndirilecek Giderler Nelerdir?