Sahibinebak.com
Sahibinebak.com

Mentorluk Nedir?

"Kendine usta diyebilmen için; önce ustanı geçeceksin sonra seni geçecek bir çırak yetiştireceksin.”

Mentorluk Nedir?
Emlak Danışmanlık Hizmetleri
Mentor, güvenilir bir danışman veya rehberdir. Mentor, daha az deneyimli kişilere  destek, danışmanlık, motivasyon sağlayan model olan bireydir. Mentorlar mentilerine potansiyellerine ulaşmalarında yardımcı olan kişilerdir. Mentor tavsiye verir, bilgi ve deneyimleri paylaşır, az baskı yapan ve menteenin kendisini keşfetmesini sağlayacak bir yaklaşımla öğretir.

Mentorluk, deneyimli ve konusunda uzman bir kişinin (mentor) bilgi ve deneyimini, diğer bir kişiye aktardığı ve ona örnek olduğu öğrenme ve gelişim ilişkisidir. İş hayatında mentorluk süreci her çalışana uygulanabileceği gibi, işe yeni başlayanlara veya yeni bir sorumluluk üstlenen kişilere daha sık uygulanmaktadır. Mentor, çalışanın kurum kültürüne uyum sağlamasında ve/veya yeni görevinde kendisini bekleyen zorlukları daha kolaylıkla aşmasında destek olur, yol gösterir. Girişim Hareketi bu süreci üniversite mezunu gençler için kolaylaştırmayı hedefler.

NEDEN İHTİYAÇ VARDIR?

Deneyim sahibi kişiden iş dünyasını öğrenmek bizlere hem zaman kazandırır hem de verimliliğimizi artırır. Günümüzde girişimcilik çok önemli. Kurumlar şirketlerine kendi şirketi gibi sahip çıkan yaratıcı çalışanlara ihtiyaç duyuyorlar. Mentörlük programı ile zamanınızı iyi yönetebilir daha verimli olabilirsiniz. 

TARİHÇESİ ve AHİLİK SİSTEMİ

Mentor kelimesinin kökeni mitolojiden gelmektedir. Odyssey’de belirttiğine göre Ithaca Kralı Ulysses savaşa gitmeden önce oğlu Telemachus’u en yakın arkadaşı Mentor’a emanet eder. Mentor, babasının yokluğunda Telemachus’la ilgilenecektir. Kralın savaştan dönmesi yirmi yıl alır ve Mentor, Prensi kralın yokluğunda en iyi şekilde eğitmiş ve yetiştirmiştir. Bugün mentör kelimesi, kendi deneyimlerinden, bilgi ve birikimimden yola çıkarak öneride bulunan, yol gösteren, ilham veren, öğreten, model olan kişi anlamında kullanılmaktadır.

Buna benzer bir ilişkiyi kültürümüzde ahilik sisteminde görüyoruz. "Ahi birlikleri" diye de anılan bu kuruluşlar, eğitimin devlet görevi olarak kabul edilmediği bir dönemde, üyelerinin genel ve mesleki, halkın ise genel eğitim ihtiyacını karşılayacak şekilde teşkilatlanmışlardı. Ahi örgütü üyesinin sanatında ve mesleğinde eğitilmesi gerekmektedir

Hamilik ilişkisinde deneyimli bir çalışan “hami” (ahilikteki usta), firmaya yeni gele, deneyimsiz bir iş gören de “himaye edilen” (ahilikteki çırak) konumundadır. Bu iki taraf arasındaki bilgi alışverişi ve karşılıklı uyuşum ile hamilik ilişkisi başlayacaktır. ırılabilmeleri için aşağıdaki tanımlara uygun olmaları gerekir. “Hami” (mentor), daha az tecrübeli bir kişiye arkadaşlık ve rehberlik yapan tecrübeli kişidir. “Hami” olan kişiler yeni eğitim teknikleri geliştirebilirler, lider, arkadaş, koç, eğitimci olabilir ve hem örgütün hem de kendisinin kişisel gelişimine faydası olacağı için örgüte yeni gelen kişiye yardımcı olan, onu kollayan deneyimli ve üretken kişilerdir. Hamiler, yüksek kariyer beklentileri olan genç personele yardım edebilir, ve örgüte yararlı olarak kendi gelişimlerini de sağlayabilirler. Hamiler, himaye ettikleri kişilere bir yandan iş ve işle ilgili hedeflere ulaşabilmeleri için gerekli stratejileri öğretirken, diğer taraftan da onlara sahip olmaları gereken özel yetenek ve becerileri göstererek kariyerlerini geliştirmeleri için yeni fırsatlar tanırlar.
 

MENTÖRLÜK-KOÇ ÖĞRETMENLİK SİSTEMİ

Felsefesi; Her öğrencinin özel olduğu gerçeğinden hareketle öğrencinin hak ettiği desteğin etkili bir şekilde verilmesi.

Amaç ve Hedefimiz; Öğrencinin eğitim-öğretim sürecinde ihtiyaç duyduğu desteğin tüm yönleriyle ve doğru bir şekilde sağlanarak, öğrencinin istediği  Üniversite hedefine ulaştırılmasıdır.

Niçin Mentorlük?                                                      

  • Karşılıklı güvene dayalı ilişki,
  • Etkili takip,
  • Yüksek düzeyde işbirliği,
  • Doğru yönlendirme,
  • Hedef odaklı planlama,
  • Performansla ilgili geri bildirim,
  • İstenen sonuca ulaşma,
  • Yüksek düzeyde başarı gibi olgulara ulaşmanın tek yolu öğrenciye mentör öğretmen atamaktır.

Koç/Mentör Öğretmenin Nitelikleri Nelerdir?

Mentör öğretmenlerimiz;

  • Diksiyonu düzgün,
  • Etkili iletişim becerisine sahip,
  • Empati kurma yeteneği gelişmiş,
  • Düzenli, bakımlı, titiz,
  • Karşısındakine değer veren,
  • İçten, samimi, güven veren,
  • Yenilikçi ve özgün çalışmalara açık niteliktedir.

Koç /Mentör Öğretmenin Kullanacağı Materyaller Nelerdir?

Mentör öğretmenlerimiz her öğrenci için “Gelişim Dosyası” düzenler ve bu dosyada aşağıdaki maddeler yer alır;

  • Öğrenci tanıma formu,
  • Öğrencinin hedef belirleme çizelgesi,
  • Öğrencinin haftalık çalışma program örneği,
  • Öğrencinin Haftalık çözmesi gereken soru sayıları ve soru çözme istatistikleri
  • Öğrenci ve velisi ile yapılan görüşmelerin kayıtları,
  • Deneme takvimi, Deneme sonuçları, sonuçlara göre performans analizi,
  • Öğrencinin YGS-LYS Konu Takip Çizelgesi,
  • Öğrencinin Etüt kayıtları,
  • Ara sınıf öğrencilerinin okul sınav takvimi,
  • Öğrencinin haftalık ders programı.

Koç /Mentör öğretmen ne yapar?

  • Mentörlük sistemi rehberlik servisine bağlı bir yapıdır.
  • Mentor/koç öğretmenler rehber öğretmene bağlı olarak çalışırlar.
  • 15 günde 1 kez sorumluluğunda yer alan öğrencilerle ilgili Rehber öğretmen ile toplantı yaparlar.
  • Öğrenci velisi 15 günde  bir kez aranarak öğrencinin sürece dair performansı hakkında bilgi paylaşımında bulunur.
  • Kurumda yapılan diğer toplantılarda idare ve öğretmenlere sorumluluğundaki öğrencilerle ilgili bilgi paylaşımında bulunurlar.
  • Yaptıkları çalışmaları aylık olarak rapor halinde Rehberlik birimine sunarlar.
  • Veli toplantılarına katılırlar, sorumluluklarındaki öğrencilerin velilerine gerekli bilgilendirmeleri yaparlar.
  • Diğer öğretmenlerle öğrencilerinin başarısı için işbirliği halinde olurlar.
  • Öğrencisinin kişisel gelişimini destekler
  • Öğrencisinin kendini tanımasını, yeteneklerinin farkına varmasını sağlar.

Ayrıca mentör öğretmenlerin;

  • Öğrencisinin geliştirebileceği alanlarla ilgili hedefler belirlemesine yardımcı olmak.
  • Öğrenme biçimini fark ederek bu yönde beceriler kazanmasına vesile olmak.
  • Öğrencisinin olumlu tavır ve davranış geliştirmesine destek olmak.
  • Öğrencisinin bilgi, beceri ve donanımlarını geliştirmek.
  • Öğrencisinin heyecan ve kaygıyla mücadele etmesinde yardımcı olmak.
  • Öğrencisinin fiziksel ve ruhsal nedenlerle yaşadığı öfkeyi kontrol edebilmesini sağlayacak yönde destek olmak
  • Teknolojik bilgi ve becerisini artırma yönünde yönlendirmek, yeni ve farklı araçlarla ve öğretilerle buluşmasını kolaylaştırmak
  • Daha verimli tekniklerle ders çalışabilmesi için, yaş itibariyle yaşadığı çeşitli sorunlarla daha kolay başa çıkabilmesi için, rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinden daha sık yararlanması yönünde yönlendirmek ve teşvik etmek.
  • Okul başarısını gözlemleme ve artırma
  • Sınav başarısını takip etme ve yükseltme
  • Sınav ile ilgili kaygılarını minimize etme
  • Aile içi iletişimde yaşanan sorunların azalması konusunda yardımcı olma
  • Arkadaş ilişkileri ve sosyal iletişimlerinin sağlıklı gelişimine yardımcı olma
  • İlgi ve yetenekleri tespit ederek etkilemeye çalışmadan mesleki yönlendirme yapma
  • Üniversite için hedef belirleme
  • Her yapılan sınav dan sonra öğrencisiyle  değerlendirme yapma
  • Her sınavdan sonra hedefe ulaşma durumunu kontrol etme
  • Her sınavdan sonra eksik konuları tespit edip ve onlar için önlem alma gibi görevleri vardır.
 

EMLAK KURSU.COM.TR

UYARI: Web sitemiz üzerinde bulunan tüm yazılar, görseller ve tüm materyaller emlakkursu.com.tr 'ye ittir. Kaynak belirtilmeden site içeriği kopyalanamaz, alıntı yapılamaz, başka yerde yayınlanamaz. 

Bu içerik 331 kez okundu.
EMLAK GAYRİMENKUL EMLAKKURSU EMLAKDANIŞMANI Mentorluk Nedir
Sahibinebak.com
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİRX
TAPUYLA İLGİLİ BAZI TERİMLER  RESMİ İŞLEMLER
TAPUYLA İLGİLİ BAZI TERİMLER RESMİ İŞLEMLER
Ev veya Oda Metrekare Hesaplama Nasıl Yapılır?
Ev veya Oda Metrekare Hesaplama Nasıl Yapılır?