İnşaat ve iskan ruhsatı işlemleri

Yapıların inşaatına başlanması için verilen izinlere ruhsat, kullanımları için verilen belgelere iskân denilir. İskân, ruhsatlı binalar yapının kullanıma hazır olduğunu gösteren belgelerdir. Bu belgeler, İmar Müdürlüğü tarafından verilir. Yapı Kullanma İz

İnşaat ve iskan ruhsatı işlemleri

İskân ruhsatı için neler gereklidir?

Türkiye’deki yapıların, yapımına devam edenlerin ve inşasına başlanacak olan yapıların tamamının önce ruhsat alması gereklidir. Daha önceden yapılmış ruhsatı olan ya da olmayan yapıların iskanlarının bulunması gereklidir. Yasal olarak gereklilik ve zorunluluk olan iskân belgeleri, ruhsatı olan yapılara verilen bir belgedir.

İnşaatı yapan firmaların, inşaatı tasdikli projesine uygun yapmamış olduğu durumlar, projeye uygunluk gösterilmemesi gibi durumlarda, yapı ruhsatı verilmemektedir. Ruhsatı olmayan yapılar aynı şekilde iskan yani kullanım izni alamazlar. İskan izni almak ve başvurusu yapmak için gerekli olan belgeler şu şekildedir;

  • İskan için dilekçe
  • SGK’dan alınan ”borcu yoktur” belgesi
  • Vergi Dairesi ilişik belgesi
  • İZSU Dış kanal belgesi
  • Sivil Savunma Müdürlüğü tarafından verilen Sığınak Uygunluk belgesi
  • Telekom vize belgesi
  • Hafriyat belgesi
  • Binanın 13×18 ölçülerinde ön/arka cephe fotoğrafları
  • Emlak ve Çevre Vergisi için ”borcu yoktur” belgesi
  • Çevre ısı yalıtım vize raporu
  • Asansör kullanım izni belgesi
  • Fenni mesul ve yüklenici uygunluk raporu
  • Yapı Denetim Kuruluşu raporu
  • Tapu tescil belgesi
  • Tapu tescil harç ve ücret yatırılma dekontları
  • Doğalgaz tesisat kontrol belgesi
  • Yangın merdiveni ve yangın holü uygunluk belgeleri
  • Yangın tesisat raporları
  • Sıhhi tesisat, kalorifer vizeleri
  • Belediye teknik personellerinin yerinde kontrol ve onayları

Sağlanarak inşaat ve iskan ruhsatı işlemleri başvurusu yapılabilir ve belgeleri alınabilir.

İskan belgesi ne kadar sürede alınır?

Yapıların ruhsat ve eklerine uygun şekilde yapıldığını, projeye uygunlukla tamamlandığını gösteren yapı ruhsatları ile iskân başvurusu yapılır. Ruhsat bilgileri, inşaatın bitim tarihi, tapu kaydı, adresi, bağımsız bölümlerin cinsleri- numaralarını gibi bilgilerin yer aldığı belgeler ile başvuru yapılabilir. İskân ve ruhsat belgeleri içerisinde; arsa paylarını, metrekarelerini, sınıflarını, mal sahiplerini gösteren belgelerin yer aldığı ve eksiksiz şekilde, prosedürlere uygunluk sunan yapıların kullanımına yani iskanlarına izin verilir. Onaylanması durumunda iskân belgesi verilerek, ikamet sağlanabilir.

İmar Müdürlüğü tarafından, bina veya yapının incelemesi- değerlendirmesi yapılır. Tüm prosedürlere uygunluk sağlanırsa, iskan için izin verilir. İnşaat ve iskan ruhsatı işlemleri, başvuru tarihinden itibaren 5 yıl boyunca geçerlidir. Alınan ruhsatlar için takip eden 2 yıl içerisinde inşaata başlanması gereklidir.

Alınan ruhsatlar kapsamında; şayet 2 sene içerisinde inşaata başlanmamış ise veya 5 yıl içerisinde proje tamamlanmamış ise veya projede sunulandan farklı şekilde yapılmış ise, yapının iskanına izin verilmemektedir. Yapı ruhsatının yenilenmesi durumunda yeni ruhsat ve ardından uygunluk dahilinde iskan belgesi alınabilir.

İnşaat ve iskan ruhsatı işlemleri
Sahibinebak.com
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİRX
Emlakçılık belgesi alma şartları!
Emlakçılık belgesi alma şartları!
Kira Gelirlerinde Gerçek Gider Yönteminde İndirilecek Giderler Nelerdir?
Kira Gelirlerinde Gerçek Gider Yönteminde İndirilecek Giderler Nelerdir?